När vet du när ditt företag behöver lite extra IT-stöd (informationsteknik)?
Kanske vill du att ditt företag ska vara säkrare, mer produktivt eller effektivare på kundtjänstavdelningen. Innan du letar efter det bästa IT-stödet i Denver eller längre, det är viktigt att veta vad IT-proffs kan göra för dig och ditt företag. För att hjälpa till att hantera och underhålla de tekniska verktyg som ditt företag använder dagligen, kan IT-supporttjänster anlitas för att maximera din verksamhet och hitta lösningar för att ständigt hitta sätt att förbättra dessa verksamheter.
Speciellt cybersäkerhet är en skjutande praxis över hela världen, accelererad av pandemin när tusentals företag flyttade till distansarbete. Enligt Forbes löper små och medelstora företag en ”otrolig” risk för nätfiske, skadlig programvara och andra digitala hot. Under första halvåret 2021 upplevde fyra av fem organisationer ett intrång av något slag, vars genomsnittliga kostnad steg till 3,56 miljoner dollar, med den genomsnittliga betalningen för ransomware på över 100 000 dollar. Dessa siffror skulle resultera i en betydande träff för ett större företag och skulle visa sig vara mer än ödesdigert för småföretag. Det är därför cybersäkerhet tar fart, och varför cyberförsäkring är en växande prioritet i affärsvärlden. Nedan visar vi några exempel på IT-tjänster som används mest av företag idag.
Managed IT Services
Vad det är:
Hanteras i allmänhet av en tredje part , den här modellen syftar till att rikta allmänna och dagliga uppgifter inom nätverk, applikationer, infrastruktur, cybersäkerhet och andra IT-uppgifter till en expert, så att ett företag sedan kan fokusera alla sina ansträngningar på deras verksamhet att tjäna pengar. Det ger trygghet att en IT-proffs övervakar och hanterar den tekniska sidan av din verksamhet och skyddar den från hot.
Denna modell kan hjälpa företag att hålla sig uppdaterade om de bästa tekniktrenderna, uppdateringarna, justeringarna och återställningsmetoderna som används i världen idag. Hanterade tjänsteleverantörer (MSP) kan variera mycket och täcka behov av cybersäkerhet, VoIP (Voice over Internet Protocol), återställning av säkerhetskopiering och mer.
Molntjänster
Vad det är:
Med Microsofts ord, cloud computing är ”leverans av datortjänster – inklusive servrar, lagring, databaser, nätverk, mjukvara, analys och intelligens – över Internet (”molnet”) för att erbjuda snabbare innovation, flexibla resurser och stordriftsfördelar.” Det finns fyra huvudtyper av molnberäkning: offentliga moln, privata moln, hybridmoln och multimoln. Företag som erbjuder cloud computing kommer först att se till att cloud computing passar ditt företags strategi, sedan kommer de att kontrollera din infrastruktur, avgöra vad som ska placeras i molnet, utveckla en övergångsplan och sedan börja migrationen.
På grund av den allmänna flexibiliteten och skalbarheten hos cloud computing kan företag skräddarsy sina behov. Enligt Rackspace kan molnservrar ” konfigureras för att ge nivåer av prestanda, säkerhet och kontroll liknande de av en dedikerad server. Men istället för att vara värd på fysisk hårdvara som enbart används av dig, bor de i en delad ”virtualiserad” miljö som hanteras av din molnvärdleverantör.” Allmänt, men inte i alla fall, dedikerade servrar används av större organisationer eller företag som kräver höga nivåer av datasäkerhet eller höga nivåer av serverkapacitet medan mindre till medelstora, mindre datakänsliga företag skulle klara sig om de är allokerade till molnet.
Nätverkssäkerhet
Vad det är:
Skydd från potentiell ransomware, hacks , attacker, sårbarheter och datastöld på ditt företag. Se detta som en sköld från hackare, bots och andra virus som försöker komma åt både dina privatkunder och företagsdata och information. Nätverkssäkerhet ger också skydd mot interna hot, vilket säkerställer att anställda följer företagets bästa praxis och är bäst utbildade om att hålla nätverket säkert och vad deras specifika roll är i att göra det.
Nätverkssäkerhet är också viktigt för privat information som kunddata, kreditkortsinformation, företagsinformation och annan överkänslig information som HIPAA, SOC eller andra bestämmelser som kräver efterlevnad. De bästa IT-tjänsterna arbetar med ditt företags budget och andra unika behov för att utveckla den bästa strategin för nätverkssäkerhetsalternativ som är tillgängliga för dig.
Säkerhetskopiering och katastrofåterställning
Vad det är:
Ett skyddsnät vid evenemanget vid en katastrof, till exempel en kontorsbrand eller översvämning eller invasivt datavirus, gör säkerhetskopiering och katastrofåterställningstjänster det möjligt för företag att studsa tillbaka med sina data fortfarande intakta. Med den populära ”3-2-1-regeln” är det vanligt att lagra dina data på tre separata platser, såsom den ursprungliga källenheten, en annan plats för säkerhetskopiering på plats och en annan plats i händelse av en katastrof för återhämtning.
Med ökande cybersäkerhetsattacker, inklusive 81 procent av globala organisationer som upplever ökade cyberhot under covid-19-pandemin, har backup- och katastrofåterställningstjänster också ökat dramatiskt. Företagen var inte redo för ökningen av cyberhot när pandemin slog till, enligt Business Wire:
60 procent såg en ökning av online-/webbaktivitet
33 procent har fått sina teknik- och säkerhetsbudgetar reducerade
56 procent har drabbats av driftstopp på grund av cyberproblem, vilket kostar över 100 000 USD
76 procent tycker att det till och med är fullt bemannat säkerhetsteam/SOC mer utmanande under högsäsong
Användning av en IT-tjänstleverantör kan lindra vissa av dessa problem eftersom företag är mer beroende av cybersäkerhet än någonsin 2022.
Help Desk Support
Vad det är:
Ett kundtjänstbaserat verktyg för användare som behöver ytterligare hjälp med att manövrera ett företags webbsida, felsöka eller lösa ett problem, eller har ytterligare frågor. Det är ett kommunikationscenter som tillhandahåller en enda kontaktpunkt för användare som hjälper dem att få snabb hjälp antingen via ett chattverktyg online, telefonnummer eller förfrågningsformulär.
Om ditt företag inte har ett internt IT-team för att kommunicera med användare på jour, är en helpdesk ett användbart och reaktionärt verktyg för att snabbt svara på frågor eller problem. På så sätt behöver anställda inte ta tid från sina dagliga uppgifter för att hjälpa kunderna. Anställda kan också använda helpdesk för att fråga hur man felsöker utrustning, uppgraderar säkerheten eller begär åtkomst till ett nytt system eller program.
Slutsats
Ta bort pressen och risken från ditt företag genom att välja IT-tjänster för att stärka ditt nätverk och datasäkerhet och sinnesfrid.